Category: ahowa

Schäfer Roofscape / Plasma Studio

first_img “COPY” Photographs Year:  Italy Area:  844 m² Area:  844 m² Year Completion year of this architecture project Schäfer Roofscape / Plasma StudioSave this projectSaveSchäfer Roofscape / Plasma Studio 2014 Apartments Save this picture!© Michael Pezzei+ 25 Share Projects CopyApartments, Refurbishment•San Candido, Italy ArchDaily Schäfer Roofscape / Plasma Studio ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/524023/schafer-roofscape-plasma-studio Clipboard Year:  2014 CopyAbout this officePlasma StudioOfficeFollowProductsWoodGlassConcrete#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousingApartmentsRefurbishmentSan CandidoHousingRefurbishmentResidentialItalyPublished on July 11, 2014Cite: “Schäfer Roofscape / Plasma Studio” 11 Jul 2014. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Browse the CatalogPartitionsSkyfoldRetractable Walls – Stepped & Sloped SpacesVinyl Walls3MArchitectural Finishes DI-NOC in SkyPodsShowerhansgroheShowers – Croma EDoorsC.R. LaurenceMonterey Bi-Folding Glass Wall SystemTable LampsLouis PoulsenLamps – Panthella PortableBeams / PillarsLunawoodThermowood Frames and BearersSealantsEffisusMetal Roof Flashing – Stopper MRDropped CeilingsPure + FreeFormLinear Clip-Strip Ceiling SystemUrban ShadingPunto DesignPavilion – CUBEVentilated / Double Skin FacadeULMA Architectural SolutionsPaper Facade Panel in Nokia LibraryLouversAccoyaAccoya® Wood for Shutters and LouvresSpa / WellnessKlafsGyms & Relaxation RoomsMore products »Save世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my stream photographs:  Michael PezzeiPhotographs:  Michael PezzeiSave this picture!© Michael PezzeiRecommended ProductsWoodParklex International S.L.Wood cladding – Wet InternalDoorsC.R. LaurenceBlumcraft Panic DevicesConsole tablesBoConceptLos Angeles Lounge Table 6240Text description provided by the architects. Located in the medieval centre of San Candido/Innichen, Schäfer Roofscape is a newly-completed restoration and conversion of a historical building. The first three stories house a department store while the upper three stories serve as four large, independent apartments within the formerly underused attic space.Save this picture!First Floor PlanThe building faces a public plaza protected by local regulations, thus, efforts were directed towards its rear facade. This west-facing elevation explores how slicing and folding can be employed to expand the limits of the ubiquitous pitch roof typology: large glazed balcony slots produce bright, contemporary living conditions and generous exterior expansion space within this dense urban situation. A marked departure from the neighboring vernacular buildings.Project gallerySee allShow lessBioCasa 82 / Rosario Picciotto + WelldomSelected ProjectsThe Power of Paint: Three Case Studies on Colour in ArchitectureArticlesProject locationAddress:39038 San Candido Bolzano, ItalyLocation to be used only as a reference. It could indicate city/country but not exact address. Share ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/524023/schafer-roofscape-plasma-studio Clipboard “COPY” Architects: Plasma Studio Area Area of this architecture projectlast_img read more

Melon House / Sin Título Arquitectura

first_imgArchitects: Sin Título Arquitectura Area Area of this architecture project Lead Architects: Houses Manufacturers: AutoDesk, Adobe, Carpintería Magaña, Diseño en Herrería Morelia, ERA, MCA Lighting, Prefabricados de Concretos San Fernando Melon House / Sin Título Arquitectura Melon House / Sin Título ArquitecturaSave this projectSaveMelon House / Sin Título Arquitectura Mexico ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/939877/melon-house-sin-titulo-arquitectura Clipboard CopyHouses•Morelia, Mexico Celia Granados Campos, Luis Jacobo Villafuerte ArchDaily Area:  160 m² Year Completion year of this architecture project Engineering:Antonio ManzanoConsultants:MCA Integradores, Diseño en Herrería MoreliaCity:MoreliaCountry:MexicoMore SpecsLess SpecsSave this picture!© Edson Contreras OrnelasRecommended ProductsFiber Cements / CementsEQUITONEFiber Cement Facade Panel NaturaCultural / PatrimonialVELUX CommercialVELUX Modular Skylights in The Old Royal Station in BallaterWindowsVitrocsaMinimalist Window – SlidingDoorsRabel Aluminium SystemsMinimal Sliding Door – Rabel 62 Slim Super ThermalText description provided by the architects. The path we travel everyday as architects is uncertain and complicated in many aspects, and at the same time it’s magical and gratifying, a way of living. Our work manifests our thinking and our searches, becoming in these few years a resistance to circumstances. We want to continue growing, exploring, learning, risking and resisting this path.Save this picture!© Edson Contreras OrnelasSave this picture!PlansSave this picture!© Edson Contreras OrnelasThrough our experience we identify how valuable it is to know the people we design as well as possible, if possible, we try to get intimate with them. We understand this as a vital verb to understand and relate to our environment and those around us, which we try to reflect in our architectural narrative: intimacy has become a starting point that allows us to identify important aspects, particularities and wishes of people, their perspective and their vision.Save this picture!© Edson Contreras OrnelasMelón House represents an approach to the intimate wishes of its inhabitants. Its materialization is the sample of a custom-designed and built space, a very personal proposal and at the same time integrated in harmony with its community, like the new gear of a mechanism. Located in a neighborhood with strong neighbourhood ownership in Morelia city, the project has its roots in the idea of giving a sense of belonging of a marriage with their community, where the daily activities, uses and inhabitants of the area are an important factor in creating a work that dialogues with all these scenarios.Save this picture!© Edson Contreras OrnelasSave this picture!East FacadeSave this picture!© Edson Contreras OrnelasBoth the constructive process and technical follow-up stages are certainly no less valuable. On the contrary, the preliminary perceptions and expectations of what was built in that place, generating an involuntary but valuable participation and integration of the neighbors and passers-by on Melón street with Papaya for several months, until they finally realized that the final narrative was the natural and honest expression of their exposed materials, with no additional layers or coatings: timeless and consistent like the primal tools and techniques of construction.Save this picture!© Edson Contreras OrnelasThe program was developed according to the needs and hobbies of the couple, as well as the relationship of the project with their environment. Outside, the project is isolated on the ground floor to give privacy to the living spaces, while on the upper level, a large window allows the entrance of daylight in the studio, which is opened to the outside and dialogues with its urban context -where small windows predominate-. Inside, an interior patio protects the private spaces, creating an interesting play of light and shadows through checkered windows and blacksmiths.Save this picture!© Edson Contreras OrnelasSave this picture!SectionSave this picture!© Edson Contreras OrnelasBeyond a private space, Melón House is understood as a living studio, giving a new meaning to the living machine. Through the use of concrete, steel, glass and wood, a sober and transparent dynamic is generated that allows to experiment and design modulated spaces, open to possibilities of various natures.Save this picture!© Edson Contreras OrnelasProject gallerySee allShow lessEmergency Architecture: How Temporary Should It Be?ArticlesK-12 Education Team at Perkins and Will Designs Blanket Fort for Kids during COVID-19Architecture News Share CopyAbout this officeSin Título ArquitecturaOfficeFollow#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesMoreliaOn FacebookMexicoPublished on May 21, 2020Cite: “Melon House / Sin Título Arquitectura” [Vivienda Melón / Sin Título Arquitectura] 21 May 2020. ArchDaily. Accessed 10 Jun 2021. ISSN 0719-8884Browse the CatalogBathroom AccessorieshansgroheBath & Shower ThermostatsGlass3MGlass Finish – FASARA™ NaturalPartitionsSkyfoldVertically Folding Operable Walls – Mirage®WindowsVitrocsaSliding Window – Mosquito NetSinksBradley Corporation USASinks – Verge LVG-SeriesMetal PanelsTrimoQbiss One in Equinix Data CentreSignage / Display SystemsGoppionDisplay Case – Q-ClassMetal PanelsLongboard®Aluminum Battens – Link & Lock – 4″Sports ApplicationsPunto DesignPunto Fit in Ekaterinburg Public SpaceWoodBlumer LehmannFree Form Structures for Wood ProjectsKnobsKarcher DesignDoor Knob K390 (50)TablesVitsœ621 Side TableMore products »Save世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my stream Photographs:  Edson Contreras Ornelas Manufacturers Brands with products used in this architecture project Projects Year:  “COPY” Photographs 2019 Save this picture!© Edson Contreras Ornelas+ 24Curated by Clara Ott Share “COPY” ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/939877/melon-house-sin-titulo-arquitectura Clipboardlast_img read more

USDA Announces Commodity Purchasing Plans

first_imgHome Indiana Agriculture News USDA Announces Commodity Purchasing Plans Previous articleUSDA Reminds Indiana Producers to Complete Crop Acreage ReportsNext articlePurdue Ag Barometer Index Drops Below 100 as Coronavirus Disrupts Agriculture NAFB News Service By NAFB News Service – May 5, 2020 SHARE Facebook Twitter The Department of Agriculture this week announced details of the $470 million in Section 32 food purchases to occur in the third quarter of fiscal year 2020 in addition to purchases previously announced. The purchases will provide additional support for producers and Americans in need, in response to changing market conditions caused by the COVID-19 national emergency.Agriculture Secretary Sonny Perdue says, “USDA is in the unique position to purchase these foods and deliver them to the hungry Americans who need it most.”The Agricultural Marketing Service will purchase a variety of fruits, vegetables, meat, dairy and seafood products. The purchases include $30 million of chicken products, $120 million of dairy products and $30 million of pork.Additionally, USDA will purchase $50 million of potatoes, another $50 million of turkey products, and $30 million of catfish products, among others.Purchases are determined by industry requests, market analysis and food bank needs. AMS will begin issuing solicitations in June and intends to begin deliveries in July. SHARE Facebook Twitter USDA Announces Commodity Purchasing Planslast_img read more

Censorship, prosecutions and extended detention signal steady decline in media freedom

first_img News August 12, 2011 – Updated on January 20, 2016 Censorship, prosecutions and extended detention signal steady decline in media freedom Reporters Without Borders condemns the steady deterioration in media freedom in Sudan where all the copies of an Arabic-language daily were seized five days ago in Khartoum, a group of journalists have been harassed for weeks because of their coverage of a serious human rights violation and others remain in detention.Already ranked last year among the world’s 10 worst countries as regards respect for journalists (172nd out of 178 countries in the Reporters Without Borders press freedom index), Sudan keeps sinking lower and lower. The first half of 2011 has been marked by censorship, arrests, prosecutions, arbitrary detention and closures of newspapers.“Is President Omar Al-Bashir trying to base his behaviour towards the media on Mahmoud Ahmadinejad’s in Iran?” Reporters Without Borders asked. “The street protests in February in the wake of the revolutions in Tunisia and Egypt, and Sudan’s partition, consummated when South Sudan became independent on 9 July, seem to have convinced the authorities in Khartoum to clamp down much harder on freedom of expression.“News is controlled, the media are under surveillance and journalists are harassed by the security forces. The international community must condemn this disturbing trend with much more force and must press for a commitment from the government to respect media freedom.”Increase in intimidation and censorship by the security forcesWithout offering any explanation, the National Intelligence and Security Services (NISS) confiscated all the copies of the next two issues of the Arabic-language daily Al-Ahdath from the printers on 7 August. The newspaper had been publishing a series of articles entitled “The days of Carlos in Khartoum” about a Venezuelan terrorist known as “Carlos the Jackal” who was captured in Sudan in 1994.The newspapers Ajras Al-Hurriya and Al-Midan suffered the same kind of prior censorship last April .Khalid Ibrahim Ewaiss, a writer and political activist who works as a journalist for Al-Arabiya, was detained on 8 July after participating in a political protest. He was questioned and handed over to the police, who warned him that the security forces had filed complaints against him. He was released on bail and told he could not leave the country but has not so far been formally charged.As previously reported, seven journalists and media contributors are due to be tried or are still the subject of judicial investigations for reporting human rights activist Safia Ishag’s torture and rape by security personnel. They are Faisal Mohamed Salih, Babikir Omer Al-Garrai, Abdalla Al-Shaik, Mohamed Latif, Faiz Al-Selaik, Mohamed Osman and Dr. Nahid Al-Hassan. Two women journalists, Amal Habani and Fatima Ghazali, were already given one-month jail sentences for the same reason. Both were released after 48 hours after bail was paid . This campaign of harassment and prosecutions is aimed at deterring journalists from reporting human rights violations by the security forces.Licences withdrawn from newspapers with South Sudan linksThe National Press and Publication Council announced on 8 July, the eve of South Sudan’s independence, that it was withdrawing the licences of six newspapers owned partially by South Sudan citizens (even if they had only a minority share). These newspapers are now closed for good. Article 28 of Sudan’s 2009 press law says only Sudanese citizens may own newspapers. People of southern origin living in the north are effectively stripped of their citizenship.Ajras Al-Hurriya, an Arabic-language daily affiliated to the SPLM and five English-language dailies – Khartoum Monitor, Juba Post, Sudan Tribune, Advocate and Democrat – are affected by the measure. Most of them had links with South Sudan or were critical of the government in Khartoum. Despite the facade of legality, the decision is an act of direct censorship aimed at banning media that criticized the authorities.Journalists facing possibly death penaltyArrested in May 2010 and tortured, Abuzar Ali Al-Amin, the deputy editor of the now defunct opposition daily Rai Al-Shaab, was given a five-year jail sentence in July 2010 that was later reduced to one year. He should have been released on 3 July but the security forces demanded a new judicial investigation of articles he published in the paper, which was affiliated to the opposition Popular Congress Party and supported (South Sudan’s) Sudan People’s Liberation Movement (SPLM). But the newspaper no longer has any legal existence as it was suspended on 16 May 2010 and its licence was rescinded on 8 July 2011, so the new proceedings against Al-Amin are baseless, arbitrary and illegal, and are designed solely to keep him in detention. He is facing the possibility of life imprisonment or even the death penalty under article 50 of the criminal code for allegedly trying to undermine the constitutional system. Reporters Without Borders is outraged by his continuing detention and calls for his immediate release. More information .A short-wave radio station based in the Netherlands that is the only station specializing in covering the situation in Darfur, Radio Dabanga has never been legally recognized by the Sudanese authorities. Abdelrahman Adam, a journalist who works for the station in Khartoum, and six other persons accused of being local employees of the radio have been held since 30 October 2010 as a result of a complaint filed by a NISS official.Gafar Alsabki Ibrahim, a journalist with the independent Arabic-language daily Al-Sahafa, was arrested on 3 November 2010 for allegedly also working with Radio Dabanga. All of the station’s employees are accused of divulging state secrets, undermining the constitutional system, calling for resistance and inciting sedition under articles 24, 25, 26, 53 and 50 of the 1991 criminal code and articles 18, 42 and 44 of the 2001 communications law. The article 50 violation carries the death penalty.Picture : AFP/Ashraf Shazly RSF_en March 29, 2020 Find out more News SudanAfrica Coronavirus infects press freedom in Africa Receive email alerts Follow the news on Sudan April 6, 2020 Find out morecenter_img SudanAfrica April 10, 2020 Find out more Sudan : Press freedom still in transition a year after Omar al-Bashir’s removal Covid-19 in Africa: RSF joins a coalition of civil society organizations to demand the release of imprisoned journalists on the continent News News Help by sharing this information to go further Organisation last_img read more

One year after Natalia Estemirova’s murder, impunity set to win out again

first_img In the year since former journalist Natalia Estemirova’s abduction and murder on 15 July 2009 in the Russian Caucasus, little progress has been made in the investigation. The impunity that prevails in cases of violence against journalists and human rights activists in Russia seems to have triumphed again. Reporters Without Borders joins Memorial, the Moscow-based human rights NGO for which Estemirova worked in the Chechen capital of Grozny, in calling on those in charge of the investigation to examine certain hypotheses more closely, especially those linked to her human rights work.No suspect has yet been identified and key questions remain unanswered. Estemirova’s colleagues fear that the authorities will blame her murder on a deceased “boyevik” (Chechen rebel), thereby dashing any hope of solving the case.Alexander Cherkasov of Memorial is concerned that the investigators are only considering the hypothesis that the murder was carried out by boyeviki with the aim of implicating Chechen President Ramzan Kadyrov.Various Russian media including The New Times and Kavkazski Uzel recently reported that the police could blame her murder on Alkhazur Bashayev, a recruiter for Chechen rebels who was gunned down in November 2009. The reports have yet to receive official confirmation.If this were happen, the case would be considered solved, Cherkasov said. Bashayev could not be tried (because he is dead) and the possibility that the authorities were involved would (officially, at least) be eliminated.According to a report by human rights defender Svetlana Gannushkina, the strongest evidence pointing to Bashayev’s involvement was the discovery in an arms cache of the gun used to kill Estemirova together with a forged interior ministry ID card with Bashayev’s photo.Other hypotheses are no longer being examined. They include the possibility that Estemirova’s murder was carried out by members of the interior ministry (ROVD) in the Chechen district of Kurchaloy in reprisal for being accused by her of Rizvan Albekov’s extrajudicial execution on 7 July 2009. She had expressed concern about this possibility just a few days before her abduction.President Kadyrov has meanwhile launched a new offensive against Memorial, whose director, Oleg Orlov, was already ordered to pay him 20,000 roubles (450 euros) in damages in October 2009 as a result of a defamation suit. Memorial voiced concern on 8 July that Kadyrov, speaking on Chechen television five days earlier, had described its employees as “enemies of the people, enemies of the law and enemies of the state.” He had referred to Estemirova in similar terms shortly before her murder.Estemirova displayed extraordinary courage in speaking out about human rights violations in Chechnya, where she had previously covered the armed conflicts as a journalist. She won many awards and was nominated for the European Parliament’s Sakharov Prize in 2004. She was kidnapped on 15 July 2009 in Grozny and was found dead a few hours later in the neighbouring republic of Ingushetia. Help by sharing this information News Organisation Two Russian journalists persecuted for investigating police corruption Russian media boss drops the pretence and defends Belarus crackdown News News News July 13, 2010 – Updated on January 20, 2016 One year after Natalia Estemirova’s murder, impunity set to win out again May 21, 2021 Find out morecenter_img June 2, 2021 Find out more RussiaEurope – Central Asia Follow the news on Russia Listed as a “foreign agent”, Russia’s most popular independent website risks disappearing RussiaEurope – Central Asia to go further May 5, 2021 Find out more Receive email alerts RSF_en last_img read more

European Parliament adopts resolution backing embattled broadcaster RCTV

first_img Coronavirus “information heroes” – journalism that saves lives January 13, 2021 Find out more Receive email alerts Follow the news on Venezuela Two journalists murdered just days apart in Venezuela Reporters Without Borders welcomes the European Parliament’s adoption today of a resolution condemning the Venezuelan government’s refusal to renew the broadcast licence of Radio Caracas Televisión (RCTV). Representatives of the press freedom organisation are currently in Venezuela to offer the support to RCTV. May 24, 2007 – Updated on January 20, 2016 European Parliament adopts resolution backing embattled broadcaster RCTV Reporters Without Borders hailed the European Parliament’s adoption this afternoon of a resolution condemning the Venezuelan government’s refusal to renew the broadcast licence of privately-owned broadcaster Radio Caracas Televisión (RCTV). “We enthusiastically welcome the vote by European parliamentarians on the plight of Radio Caracas Televisión, which will lose its licence on 27 May and will as a result be unable to continue terrestrial broadcasting,” the press freedom organisation said.“By passing this resolution, the European Parliament has stressed its commitment to the principles of press freedom and editorial pluralism, above and beyond ideological divisions,” Reporters Without Borders continued. “The end of RCTV’s concession above all represents an attack on the principle of pluralism.”The organisation added: “We nonetheless regret that the debate that preceded the resolution’s adoption was unable to include a dialogue with the Venezuelan authorities, who are deaf to the appeals coming from the international community, including Latin American governments and parliaments, and from the Venezuelan people. President Hugo Chávez should heed the European Parliament’s resolution, which is intended to be an appeal to reason.”The full text of the resolution is available here:http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P6-TA-2007-0216+0+DOC+XML+V0//ENThe resolution says:- “… Whereas the non-renewal of the broadcasting license of the private audiovisual group Radio Caracas Televisión (RCTV), which expires on 27 May 2007, may endanger the future of a media organ employing 3,000 people …- Whereas Articles 57 and 58 of Venezuela’s Constitution guarantee freedom of expression, communication and information … – Whereas this decision was publicly announced at the end of December by the President himself, thus establishing an alarming precedent for freedom of expression in Venezuela … – (The European Parliament) calls on the Government of Venezuela, in the name of the principle of the impartiality of the state, to ensure equal treatment under the law for all media, whether privately or publicly owned and irrespective of all political or ideological considerations;- Calls for a dialogue between the Venezuelan Government and the country’s private media, while deploring the government’s total unwillingness to engage in dialogue in general, notably in the case of RCTV …”The resolution was proposed by the European People’s Party and was backed by the Alliance of Liberals and Democrats for Europe.Reporters Without Borders representatives are currently in Venezuela to offer their support to the staff of RCTV and to meet with the media and the authorities involved. Help by sharing this information New wave of censorship targeting critical media outlets June 15, 2020 Find out more to go further RSF_en VenezuelaAmericas News News Organisation News News August 25, 2020 Find out more VenezuelaAmericas last_img read more

Supreme Court Stays NCLAT Direction For Probe Against Flipkart Under Competition Act

first_imgTop StoriesSupreme Court Stays NCLAT Direction For Probe Against Flipkart Under Competition Act LIVELAW NEWS NETWORK2 Dec 2020 4:53 AMShare This – xThe Supreme Court on Wednesday stayed the March 4 order of National Company Law Appellate Tribunal (NCLAT) directing a probe by the Competition Commission of India against e-commerce major Flipkart for an alleged use of its dominant position.Senior Advocate Harish Salve, appearing for Flipkart, argued that the order was passed on an erroneous premise that his client had a “dominant position”…Your free access to Live Law has expiredTo read the article, get a premium account.Your Subscription Supports Independent JournalismSubscription starts from ₹ 599+GST (For 6 Months)View PlansPremium account gives you:Unlimited access to Live Law Archives, Weekly/Monthly Digest, Exclusive Notifications, Comments.Reading experience of Ad Free Version, Petition Copies, Judgement/Order Copies.Subscribe NowAlready a subscriber?LoginThe Supreme Court on Wednesday stayed the March 4 order of National Company Law Appellate Tribunal (NCLAT) directing a probe by the Competition Commission of India against e-commerce major Flipkart for an alleged use of its dominant position.Senior Advocate Harish Salve, appearing for Flipkart, argued that the order was passed on an erroneous premise that his client had a “dominant position” in the e-commerce market.He submitted that there were “multiple players” in the e-commerce field and it was impossible to term Flipkart as a dominant player.Referring to the definition given under the Competition Act, Salve submitted dominant position should enable the player to operate independently of competitive forces.”You become independent of competitive forces when you become so powerful that you can call shorts. That is not the case with Flipkart”, Salve submitted before a bench of Chief Justice of India S A Bobde, Justices AS Bopanna and V Ramasubramanian. He pointed out that there were other major players in the market like Amazon, Snapdeal etc.The senior lawyer also submitted that the NCLAT order was based on the findings entered by the Income Tax Appellate Tribunal in an unrelated case.Advocate Nidhi Khanna, who appeared on caveat for the All India Online Vendors Association(the informant before the CCI), submitted that only a probe was ordered by the NCLAT.The informant need only show a “prima facie” case for getting a probe ordered by the anti-trust body, she submitted.In response, the bench observed that the NCLAT has passed the order without setting aside the categorical findings of the CCI that Flipkart has no dominant position.The bench initially expressed a view to send the matter back to NCLAT after setting aside the March 4 order. However, after the caveator objected and continued to make submissions, the bench proceeded to stay the order and issue notice to the respondents -All India Online Vendors Association (sellers association) and Competition Commission of India (CCI). On March 4, the NCLAT had set aside the earlier order passed by the CCI closing the complaint filed by AIOVA seeking a probe by Director General of CCI against Flipkart.The NCLAT held that prima facie Flipkart had contravened Section 4 of the Competition Act, 2002 which related to the abuse of dominant position and predatory pricing.The NCLAT, therefore, set aside the CCI order closing the complaint in terms of Section 26(2) of the Competition Act after holding that no case of contravention of Section 4 was made out.A bench headed by Justice S J Mukhopadhyay referred to the ITAT order in Flipkart India Private Limited vs. Assistant Commissioner of Income-Tax” in ITANo.202/Bang/2018,where Assessing officer had explained that Flipkart India Private Limited (FIPL) would acquire goods from various persons and immediately sell them at a discount to retail sellers like WS Retail Services Private Limited and others.In November 2018, the AIOVA,a group of over 2,000 sellers selling on e-commerce marketplaces, had approached the CCI alleging abuse of market dominance by e-commerce major. The AIOVA had alleged abuse of market dominance against Flipkart India Pvt Ltd, which is into wholesale trading/distribution of books, mobiles, computers and related accessories, and e-commerce marketplace Flipkart Internet Pvt Ltd. It had alleged that small vendors have become allies of the big vendors and suppliers to leading sellers such as Cloudtail, WS Retail, etc on the Flipkart and Amazon platforms, rather than selling directly to consumers through the online e-commerce marketplace sites. However, passing an order on November 6, 2018, the CCI had held that the business practices of Flipkart and Amazon are not in violation of competition norms and rejected allegations of abuse of market dominance made by the AIOVA.”It does not appear that any one player in the market is commanding any dominant position at this stage of evolution of market”, the CCI observed. Subscribe to LiveLaw, enjoy Ad free version and other unlimited features, just INR 599 Click here to Subscribe. All payment options available.loading….Next Storylast_img read more

Man arrested in connection with Letterkenny hit and run

first_img Pinterest Facebook Loganair’s new Derry – Liverpool air service takes off from CODA Previous articleBreaking: Firefighters tackling major blaze in LetterkennyNext articleDL Debate Ep 16 – Tony Boyle / Gerry McLaughlin News Highland RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR WhatsApp Google+ Homepage BannerNews A man has been arrested in relation to a fatal hit and run in Letterkenny.Jason Haughey, who was in his 30s, was found by a motorist on the Windyhall road in the early hours of this morning.The man arrested is currently detained under Section 4 of the Criminal Justice Act 1984 at Letterkenny Garda Station.Investigations are on-going with Gardai continuing to appeal to anyone with information to come forward. Facebook Twitter Community Enhancement Programme open for applications center_img Man arrested in connection with Letterkenny hit and run WhatsApp By News Highland – June 15, 2020 Google+ Publicans in Republic watching closely as North reopens further Arranmore progress and potential flagged as population grows Nine til Noon Show – Listen back to Monday’s Programme Pinterest Twitter Renewed calls for full-time Garda in Kilmacrennanlast_img read more

Massive tinder fire in Arizona spreads to more than 8,000 acres, triggers evacuations

first_imgiStock/Thinkstock(SEDONA, Ariz.) — As the massive Tinder Fire continues to grow, burning more than 8,600 acres in Coconino County, Arizona, thousands have been evacuated.The wildfire started on Friday and has destroyed almost 100 structures, including homes, according to U.S. Forest Service officials in Coconino National Forest. The fire has not been contained at all.It is unclear how many residents have been affected by the fire, since many of the houses are summer homes and were unoccupied at the time. No injuries have been reported so far.Officials told ABC News they announced the evacuations “knowing the wind is going to sustain” and in light of the significant fire growth throughout last night.As of Monday morning, evacuations of communities north, east and west of Highway 87 remain in effect.More than 500 firefighters and crews have been battling the raging flames, under high wind conditions.Officials believe there is “potential for very active to extreme fire behavior with rapid rates of spread” as high winds are expected to persist in the upcoming days.The cause of fire is still under investigation.Copyright © 2018, ABC Radio. All rights reserved.last_img read more

Man charged with DUI while operating scooter in Los Angeles, a first for the city

first_imgiStock/Thinkstock(LOS ANGELES) — A man just became the first person to be charged for driving under the influence while on a motorized scooter in Los Angeles. His blood alcohol level was three times over the legal limit, according to city officials.Nicholas Kauffroath, 28, was riding a Bird electric scooter on a sidewalk in West Los Angeles when he knocked down a pedestrian and neglected to stop or find help. Authorities later took Kauffroath into custody, where they found that he was intoxicated with a blood alcohol level of 0.279, three times the legal limit.Motorized rental scooters have taken cities across the U.S. by storm, as they are an affordable, convenient means of transportation. But along with their popularity, there has been a rise in concerns.The Bird User Rental agreement states that users must not operate a vehicle while under the influence of any alcohol, drugs, medication, or other substance that may impair the user’s ability to operate the vehicle safely.“Drinking while operating a vehicle, a bike — or a scooter — is not only illegal but can lead to serious injury or worse,” Los Angeles City Attorney Mike Feuer said in a statement to ABC News.Nicholas Kauffroath pled no contest to one count of operating a motorized scooter while under the influence and one count of hit-and-run, according to city officials.He was placed on 36 months of probation, ordered to pay a $550 fine, and required to complete a three-month DUI alcohol program. Kauffroath was also ordered to pay restitution to the victim and instructed not to operate a motorized scooter with any alcohol in his system.Feuer said, “This conviction demonstrates our office’s continued effort to enforce our drunk driving laws and make our streets and sidewalks safer.”Copyright © 2018, ABC Radio. All rights reserved.last_img read more